Pogadanka o blogowaniu:)

 Hej:)

Dzisiaj nie będzie postu jaki zazwyczaj widzicie u mnie na blogu. Postanowiłam napisać o plusach i minusach blogowania. Ale też o tym jak zacząć to robić .

Jak wiecie sporo jest blogerów, instagramerów i youtuberów. Każda z tych osób ma pomysł na siebie i to realizuje. A raczej pasję , którą chce się podzielić z innymi osobami. 

Czy ciężko jest zacząć blogować ? Nie ! Blogowanie nie jest ciężkie i są narzędzia odpowiednie do tego. Ja pracuję na blogspot i jest to jedna z najbardziej znanych stron na internecie.  Musicie mieć qmail koniecznie i wtedy możecie tworzyć:) Łatwo jest się połapać w tym.

O czym pisać by zainteresować czytelników? Musicie wiedzieć co Was interesuje i czy chcecie przelać to na internetowy papier :)  U mnie było tak , że miałam kosmetyki a mało kiedy ich używałam.  I postanowiłam coś z tym zrobić.  A że lubiłam je zbierać, to miałam o czym pisać:) I tak już ponad 4 latka to trwa i nie żałuję tego kroku.

Czy warto mówić znajomym że się tworzy w internecie ? Ja przez rok nie chciałam by ktoś wiedział z mojego miasta że piszę. Jedynie rodzina najbliższa była i mi dopingowała :) Przyszedł taki czas że stwierdziłam że się ujawnię i że nie mam czego się wstydzić . Więc tak jeśli chcecie to możecie się ujawnić lub pisać anonimowo.

Czy warto mieć instagram ? Instagram to obok fb główne narzędzie do blogowania. Prowadzę instagram dłużej niż blog i nie chciałam by konto było powiązane z blogiem . Ale w tym roku zmieniłam zdanie i też moje konto powiązałam z blogiem. Spokojnie nadal dają foty tam z wyjazdów itd :) To się nie zmieni tam.

Co do fb mam stronę tam mojego bloga i daję posty. I tak to jest ważna platforma dla blogerów i wszystkich osób które zajmują się twórczością w internecie. Mamy tam grupy dla blogerów i możemy umieszczać swe wpisy. Możemy też dyskutować i zawsze coś ciekawego znaleźć. 


Jasna strona blogowania.

Bloger to człowiek taki jak większość osób.Po prostu tylko tworzy w sieci. Jeździ na konferencję i fajnie się tam bawi ;) Tak byłam 2 razy i z chęcią jeszcze się wybiorę.  Poznaje innych blogerów i to są znajomości na całe życie:) Tak mam paczkę dziewczyn z którymi widuję się na konferencji.  A najważniejsze pisze i ktoś to czyta.  To chyba najlepsza jest nagroda dla nas.  Wiadomo liczą się statystyki i każdy twórca to powie.  


Ciemne plusy blogowania.

Niestety ale są też są minusy. Współpracę z firmami , które nie zawsze mają czyste reguły gry. Nie warto godzić się na wszystkie współpracę.  Ja nie mam żadnych, bo nie chciałam . Nie czuję się gorszą blogerką z tego tytułu . 

Ale chyba najgorszą stroną blogera jest wypalenie. Sporo twórców ma ten problem i zdarza się że rezygnują z pisania. Ja to przechodziłam też w tym roku i ciężko było mi pisać.  Starałam się dla Was to robić, ale miałam spore przerwy. 


Ale pamiętajcie pomimo że są ciemne strony blogowania, to warto próbować :) A może okaże się że Wam się to podoba i zostaniecie na dłużej.  


Co sądzicie o tym co napisałam?

Pozdrawiam:)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

365 dni:)

Kolekcja Bell× Red Lipstik Monster :)

Moje zakupki :)